Tuotteistamisen perusidea on pyrkimys siihen, että vahvistetaan suunnitelmallisesti asiakkaan tietämystä siitä, mitä hän on ostamassa. Konkreettisella tuotteella on aina etulyöntiasema, sillä sitä voidaan tarkastella eri aistein. Palvelujen tuotteistaminen onkin siksi erityisen tärkeää, jotta näkymättömästä saadaan näkyvää, helposti ymmärrettävää ja ostettavaa.
Suomen Yrittäjänaisten jäsenyys on meidän ydintuotteemme, jota myymme. Sääntömme, uusi strategiamme ja vahva arvopohjamme muodostavat tuotteemme ytimen, jonka mukaisesti ohjaamme resurssejamme siihen, mitä arvoa jäsen saa jäsenmaksuaan vastaan. Tänä vuonna mekin osaltamme kehitämme ja kiteytämme omaa tuotettamme ja viestintäämme.
Tekemisen keskiössä on yrittäjänaisten edunvalvonta ja vahva yhteisöllisyys, jossa tarjolla on tietoa ja tukea. Tavoitteemme on olla yrittäjänaisten halutuin ja vaikuttavin yhteisö. Se tulee myös paketoida entistä helpommin ostettavaan ja houkuttelevaan muotoon. Jäsenkokemus itsessään muodostuu sitten hyvin pitkälle paikallisyhdistyksissämme. Yhdessä samaan suuntaan tekemällä saadaan varmasti tuloksia aikaan pito- ja vetovoimaa lisäten.
Kyselin vinkkejä tuotteistamiseen myös tekoälyltä, pienyrittäjän tehokkaimmalta assarilta. Lopuksi sain vielä seuraavaan vastauksen: ”Jos sinulla on lisäkysymyksiä tai tarvitset lisää apua tulevaisuudessa, älä epäröi kysyä. Onnea ja menestystä Suomen Yrittäjänaisille jäsenhankinnassa ja toiminnassanne!”.
Tätä samaa haluan toivottaa myös kaikille paikallisyhdistyksille: menestystä uuteen alkaneeseen kauteen, jäsenhankintaan ja jokaisen yksilön arjen eri tehtäviin. Hallituksemme ja henkilökuntamme ovat sinua varten, joten ollaan yhteyksissä!
Katja Rajala
puheenjohtaja
Suomen Yrittäjänaiset
Lue tästä koko Yrittäjänainen -lehti.